torsdag 20 september 2012

Sjuk, kyrkan och ebay

Idag vaknade jag med spränghuvudvärk och sjukdomskänsla i hela kroppen.. Vet ju att det cirkulerar mycket förkylningar men jag har verkligen inte tid att bli sjuk nu såhär en dryg vecka innan dopet (jag vet, usch vad tiden går fort..) Jag hade feber nu på morgonen (38,5C) så valde att stanna hemma idag, skulle eg gå med Anna och barnen till öppna förskolan men när kroppen värker och är seg så är det bäst att låta bli.. vill inte smitta ner andra små barn heller, hoppas jag kommer lindrigt undan nu när jag vilar och att Mimmi & B slipper bli sjuka.


Jag har nu i flera dagar försökt nå vimmerby kyrka men får inget svar... Börjar bli jättestressad faktiskt för inget kring dopcermonin är bestämt än.. har inte heller fått veta vad vi kan använda i lokalen vi hyrt efter dopet, är ju ganska avgörande för hur festen kommer bli...

Nåja, får försöka imorn igen, annars får jag väl åka dit personligen...

Under några dagars tid har jag surfat runt på ebay och tittat på grejer.. Jag handlade en del där förr men nu var det länge sedan (blev dock sugen igen efter att jag läst monias blogg där hon klickat hem grejer till sig och sin lilla tjej ;)

Idag skulle jag beställa hem sakerna jag lagt i korgen och det är inte det lättaste, finns så mycket man vill ha men tyvärr gör tjockleken på plånboken att man får sålla en del. Dessutom blev B väldigt intresserad så fick ta bort en del av mina grejer så att han oxå skulle få beställa lite. Även om det är väldigt billigt så blir det en del pengar när man vill ha mycket saker;) Alla saker utom en var det dock fri frakt på, så då är det ju inte så farligt. Enda nackdelen med ebay är att man kan få vänta läänge på sina saker, det mesta är beställt från kina och leveranstiden är på ca 2-3v, men, det får det vara värt;) Det är så otroligt smidigt att använda sig av paypal när man betalar, de gör överföringen åt en när kortet är kopplat och eftersom transaktionerna sker genom dem så slipper man ge ut sina kortuppgifter till säljaren på ebay =)

Får bli fler beställningar när vi har mer pengar att handla för;)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar