lördag 8 september 2012

En vanlig lördag

Dagen har segat sig fram.. Blir så när B åker till jobbet redan 9:30.. Nåja, det är som det är, jag slipper ju köra iaf.

Jag tog med mig Mimmi för att handla. Vi åkte till maxi, eftersom vi åkte så pass tidigt var det inte så mkt folk - bara småbarnsföräldrar och gamla som är vakna tidiga lördagsförmiddagar;)

Jag satte henne i barnsitsen på kundvagnen och babyskyddet i vagnen. Det blev inte så mycket plats för matvaror men lite mer än när jag har vagnen och en korg på hjul som jag annars har.

I början gick det jättebra, hon var glad och skrattade åt det mesta, sedan blev hon tröttare så jag bytte till babyskyddet - då blev hon riktigt ilsk, det gällde att handla snabbt alltså. Vid dessa tillfällen är det bra att vara två.. (hon var självklart nyammad och nybytt så det var inte problemet)

Väl hemma så tog vi det lugnt en stund innan jag satte henne i vagnen för att gå bort till ryds centrum för att hämta ett paket samt handla det jag glömde..

Mirjam somnade i vagnen som tur var, men sur som ättika var hon, haha.

Det har blåst riktigt rejält nu i några dagar och det var inget undantag nu. Jag tog bort fårullsfällen och satte på åkpåsen istället. Mirjam fick ha både mössa och jacka. Hon fick en gurkskiva att suga på för att hålla sig lugn, tycker det där med gurka är perfekt nu när munnen kliar, bara man håller koll så hon inte har sönder den så någon bit kan råka sväljas.

När vi gick hem blåste det rätt in i vagnen så jag fällde ner suffletten - smidigt att man kan dra ner den hela vägen och Mimmi kunde sova vidare, självklart vaknade hon direkt när vi kom hem men en stund sov hon ändå.

I paketet fanns en flaska (dr Brown) som min syssling P skickat. Hon fick barn straxt efter mig men behövde inte flaskan längre. Jag kände att det är sista chansen nu, tar Mimmi den inte får det vara! Stort tack för att du skickade flaskan P. =)

Nu ikväll provade jag och denna gång lurade jag henne lite. Jag satte puré på nappen så hon kände den smaken av purén först. Det gick i några sekunder - sedan blev det BLÄ.. Men hon fick i sig 10-15 ml iaf. Vet dock inte om denna nappflaska var bättre än de andra eller om det var för purén..

Ska prova ett par ggr till innan jag ger mig för denna gång, kommer annars fortsätta prova med jämna mellanrum ett tag till. Kommer nog göra ett lite större hål i pipen dock så maten snabbare kommer ut, då kanske hon fattar bättre.. Jag höll henne inte i famnen som jag brukar denna gång heller så hon kunde inte sträcka sig efter mina bröst utan hade henne på benen med mina fötter som huvudstöd;)

Eftersom det blev massa ersättning kvar (hade ändå bara värmt 60ml) så hällde jag en del av det i en skål och använde istället för vatten när jag blandade gröt. Det blev löst och bra. Hon åt på bra så det kan inte smakat så illa;) Däremot kom hon på att det var kul att göra "brr-ljud" med gröt i munnen så jag blev helt nerstänkt med gröt - jättekul tyckte Mimmi, jag tyckte inte det var lika kul.

En stunds amning på det och nu sover hon, hoppas hon kan sova bra i natt..

Så nu sitter jag vid soffan och slötittar på tv:n som sällskap. Ja, Ronja ligger vid fötterna såklart och Mimmi sover bredvid. Kan dock inte påstå att mina fredags- och lördagskvällar är särskilt roliga nu för tiden..mycket ensamt blir det!

Imorn är det simning igen =) sedan ska vi på barnmässan på konsert&kongress.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar