torsdag 6 september 2012

Aj.. Och mat

Idag har det inte varit roligt, jag vaknade med rejält illamående och huvudvärk. B tog hand om Mimmi och tog även med henne ut när han gick promenad med Ronja så jag kunde vila lite till. Tack älskling <3

Antingen håller jag på att bli sjuk (som många andra vid den här tiden) eller så är det den ensidiga kosten som gör att kroppen börjar säga ifrån.. Tanken är väl inte att man ska helamma samtidigt som man äter såhär så det kan vara att kroppen och knoppen behöver lite kolhydrater..

Efter denna vecka kommer jag ta det lugnt med viktminskningen, ska självklart försöka hålla vikten men kommer äta mer vanligt, känns som att det blir lite för mkt när jag ammar helt.

Imorn är sista dagen med fakir, jag är nöjd med att ha hållit det 100% strikt i 1 vecka, det räcker gott. På 5 dagar har jag gått ner 4,5kg, riktigt skönt =) Det visar ju att det funkar. Jag har ätit 3-4ggr/dag och blivit rejält mätt varje gång. Tänkte lägga upp exakt vad jag ätit när jag är klar med veckan.

Mirjam är jättegnällig på dagarna, idag lyckades jag att få henne att somna med mig en stund efter mycket buffande, matande och lugn musik. Det var välbehövligt då hon vaknade 01 i natt och inte somnade om fören B gick upp med henne vid 05.. Igen, hur orkar barnet??

Vet att jag sagt det flera ggr förut men det känns verkligen som att tänderna är på g. Hon är jätteöm om tandköttet och vill konstant ha ngt att bita på.

Nu har vi bestämt oss angående mirjams mat. I förrgår provade vi först att ge ersättning på flaska som vanligt vilket inte gick, sedan tog jag av nappen och gav med sked - gick jättebra. Visst kom mycket utanför men hon fick i sig ca 60 ml.. Tog ett bra tag men det var det värt;) vi använde en barnsked av mjuk silikon så det var inget hårt i munnen på henne.

Därför åkte ja och köpte gröt igår, den från 4 månader..
Hon har inte fått än men vi har tänkt börja nu i dagarna tror jag. Köpte även majskrokar som jag tror kan vara en bra grej då hon får hålla själv och kan tugga lite nu när munnen kliar, dessutom är det knappt någon mat på en majskrok, den krymper ju ihop massor när den blir blöt - mest luft Mao.

Är lite orolig för magen men vi får ta det väldigt lugnt helt enkelt, ska bli intressant hur hon reagerar på gröten.

Nu behöver vi en matstol!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar