torsdag 20 september 2012

Jag blir tokig..

.. På lilla fröken här hemma. Hon skriker så det skär i öronen på mig.. Inte "jag är ledsen" skrik utan hon bara skriker för att hon kan. Hon har hittat de allra högsta frekvenserna och använder rösten flitigt..

I natt började hon kring 03.. Först är det inte så farligt men allteftersom ökar hon på tills hon inte har någon röst kvar.. Detta är inte kul alls och verkligen inget jag räknat med :(

Det är en sak att skrika för att man är ledsen/har ont men att bara hålla på för att det är kul? Frestar verkligen på tålamodet kan jag lova..

Inte för att man kan göra nått åt det, en 5 mån förstår ju knappast vad "sluta" betyder så det är bara att stå ut.

Spelar ingen roll om hon är själv eller om vi håller i henne heller.

Idag fick hon prova morotspure för första gången - jättemums tydligen. Vi tragglar med gröten men 95% kommer ut igen, hon gillar det inte..har prövat 2 olika sorter men det smakar inte gott tydligen. Därför prövar vi annat..

En annan grej är att hon tycker det är helt ok att få vatten i nappflaska men inte ersättning, idag prövade jag att pumpa ut mjölk och ge sedan direkt i nappflaskan - gick inte alls, spott och fräs... VAD är problemet?? Det är ju samma sak.

Hon går alltså inte med på att få mjölk/ers i flaska men vatten går utmärkt? Vad är det för kräsen tjej vi fått?

Majspure har hon oxå smakat och det var oxå gott, så visst äter hon men inte det vi vill riktigt..


Vatten i flaska går utmärkt...
Morotspure är gott..
Nu när hon är lite större går det bättre att vara i hoppgungan
Snyggingen=)


3 kommentarer:

  1. Jätte kul o läsa din blogg! Har en liten kille född 25 april och även han har ratat flaskan med både bröstmjölk och ersättning tills igår då vi testade vatten, och det gick tydligen hem här också. Ibland förstår man sig inte på de små godingarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du kommenterar =) Alldeles för få av mina läsare som kommenterar här. Visst är det lustigt, borde ju inte vara någon skillnad eg kan man tycka. Helammar du ff?

      Radera
  2. Jag helammar fortfarande. Melker har bara fått smaka någon tesked gröt och potatis ett par gånger än så länge, men eftersom han inte vill ha ersättning så ska vi börja regelbundet med gröt nu så att jag kan få komma hemifrån och träna framöver! Ha en trevlig söndagskväll!

    SvaraRadera