lördag 22 september 2012

Helgens aktiviteter

Idag var vi på barnloppis på morgonen. Jag hade kunnat gå där länge men eftersom B var tvungen att vara på jobbet 11.30 och loppisen inte började fören 10.00 så fick det bli en kortis. Visst hade jag kunnat åka själv men om jag varit tvungen att bära omkring på mimmi så hade jag inte kunnat titta ordentligt på något ändå (det var för trångt mellan utställarna för att ha med vagnen).

Lite hann vi med ändå (även om jag hade velat gå genom klädhögarna bättre, fanns mycket fina plagg..) Hittade 4 par jättefina byxor, 2 i strl 68 och 2 i strl 74, såg helt nya ut. Ett par av dem var jeans från name it = 10 kr - tycker jag var ett fynd =) Nu har jag sorterat ut allt i strl 62 från hennes garderob och kvar fanns knappt några byxor kvar, så bra att jag hittade några par nu.

Hittade ett skötbordsunderlägg med, tycker det från ikea som vi haft är så tråkigt och lite för tunt.

Sedan blev det såklart en del leksaker till henne..(det enda B tittar på), förutom 3 mindre grejer skulle B absolut ha ett lekkök till henne - inget hon kommer kunna leka med än på ett bra tag försökte jag säga men det var ingen ide att säga det till B.. så vi köpte det. B får väl leka där så länge, haha..

När vi lämnat B vid bussen och åkt hem kom S&C förbi. De skulle på bröllop men kom förbi innan och åt här=)

Hittade avin för att hämta ut våra linser som vi beställt med (den måste fastnat i brevinkastet eftersom jag inte hittade den på golvet förens idag, lördag) Så vi promenerade bort till ryds centrum i regnet, ser så mysigt ut när hon ligger i vagnen med regnskyddet på, bara ett litet huvud som sticker fram;).

Känns så skönt att ha linser hemma igen. Ibland är det bra med glasögon men rätt ofta är de bara i vägen..

Imorn är det babysim, sedan på em måste vi fixa lite med våra nya bankkonton, lägga in lite e-fakturor osv. Får se om det är nått annat som B planerat in..Handla mat måste vi gissar jag..

På måndag ska vi äntligen träffa prästen och planera dopet.. känns som det är hög tid, en vecka kvar nu, ska till mamma/mormor efter för att fortsätta planera dop osv.. Mycket dop-planer nu!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar