torsdag 17 november 2011

Vilken byracka jag har..

Runt 17.00 small det till i huset och det blev kolsvart överallt. Jag satt i soffan och tänkte först att elen försvunnit men när jag tittade ut var det tänt hos alla grannar. Jaha, öppnade elskåpet och såg att jordfelsbrytaren slagit ut. Provade först att byta några säkringar men när det inte gav resultat ringde jag mamma;) Hon gav tipset att prova säkringarna en och en för att lokalisera vart problemet var någonstans. Sagt och gjort.. En efter en togs ut och sattes i, tillslut gav det utslag på belysning och eluttag i kök,v-rum, s-rum och hall. Jag gick genom alla rum och vad hittar jag, joo en sladd till akvariet som var tuggad på.. Problem solved =)

Det var såklart vår unghund Nellie som var boven i dramat. Hon har ett enormt tuggbehov. Aktivering får hon till 1000 så det är inte problemet, men hon behöver få tugga på något. Nu fanns ingen leksak eller ben att tugga på inne så jag får väl skylla mig själv när det fanns en sladd så lägligt för henne där hon ligger och sover..

Usch, i vanliga fall hetsar jag mig inte upp över sådant här, utan tar det med ro, men nu gjorde alla hormoner i kroppen så att jag både hann med att bli jättearg (gick ut över stackars B för att han inte var hemma och kunde hjälpa mig) och att stortjuta och tycka synd om mig själv för att det hände precis nu när det var mörkt.. Dessa hormoner är inte att leka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar