lördag 5 november 2011

lördag

Idag har jag skjutsat Noomie till bussen så nu är hon hemma igen, tänk att det redan gått en vecka. Det har varit mysigt att ha lillsyrran här iaf och hon har verkligen skött sig själv, knappt vi fick in henne vid matdax, hon var mest ute med hundarna hela dagarna, vilket uppskattades enormt av våra jyckar, de har sovit som stockar så fort de kommit in, tillslut ville inte ens Ronja följa med ut längre för hon var så trött, haha.

En annan bra sak är att jag tagit mig i kragen och lagat riktig mat när hon varit här, annars är det väl lite si och så på den fronten då jag inte har så stor matlust. Blir mest yoghurt, smörgåsar och frukt när jag är själv, B jobbar ju för det mesta och är han hemma så äter vi ändå oftast inte samma mat. Hans mat består av ris, soppor, nudlar, thailändsk korv/kött och friterad kyckling i stort sätt. Inget jag är sugen på mao. 

Ikväll är jag dock själv. B sover på jobbet även denna natt, han jobbar hästpass just nu (förbereder inför julborden) så det är ingen vits att jag hämtar honom efter 23.00 när han börjar tidigt dagen efter (dessutom sover jag vid det laget ändå) Tur att jag har 2 vakthundar som håller mig sällskap. Ronja är ingen vovve jag skulle vilja försöka bryta mig in hos. Hon är supergo mot familjen, kommer inte vara rädd att ha mitt barn nära henne (under uppsikt, djur är alltid djur), men mot oinbjudna gäster är hon inte lika trevlig. Nellie är bara gapig, skäller när någon kommer samtidigt som hon springer fram och vill hälsa på allt och alla. Så jag känner mig trygg hemma, men tråkigt att vara själv förstås. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar