måndag 28 november 2011

fika på stan och peparkakshusdekorering

Idag var vi först på VC i åby och tog blodproverna, sedan åkte vi in till stan för att bara umgås vi 2 och handla lite nödvändiga ting. Vi passade på att äta lunch i Hageby centrum. Jag tog en sallad och B åt deras ciabatta med kycklingröra (fast vi var minst lika mycket och åt på varandras tallrikar som våra egna;) En kopp kaffe till B och en Chailatte till mig efter maten blev det oxå=)
Lägg till bildtext














någon blev lycklig

ronja o jättebenet

födelsedagsbarnet
Nellie fyllde ett år i lördags men eftersom jag jobbade då så firade vi henne idag istället, hon fick ett jätteben och fattade inte alls att det var till henne=p Efter att vi visat henne flera gånger började hon dock slicka lite på det iaf, haha. Ronja fick oxå ett såklart men hon hade däremot full koll..

Ronja har så starka käkar (och stor aptit) så hon äter upp ett oxben jättesnabbt om hon bara får (med efterföljande magproblem..) Så vi måste ta bort benet efter en stund. För oss är det inga problem (och inte för andra människor heller),


















hon säger ingenting alls utan låter oss snällt ta det (det gäller alla saker/mat mm, jag tränade stenhårt med det när hon var valp) men om Nellie eller någon annan hund skulle försöka sno benet skulle de få veta att de lever..

Sedan började dekoreringen av våra pepparkakshus. Det gick väl sådär, hehe

Brandons hus är den på röda brickan och mitt på den blommiga brickan. Inte vackert men kul var det och det är väl det som räknas=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar