fredag 18 november 2011

Har varit vaken hela natten..

.. på grund av en viss fröken. Kiwi har tydligt visat att något är på gång, och hon är rädd. Hela natten har jag fått vara uppe och klappat, masserat hennes mage och lugnat henne. Hon skriker ganska mycket samt byter boplats hela tiden. Helst vill hon ligga nära mig under täcket, men där går faktiskt gränsen. Hennes första vatten gick för en stund sedan men sammandragningarna är fortfarande ganska svaga.

Jag får absolut inte lämna rummet, jag smet ut en snabbis för att ge hundarna mat, oj vilket liv det blev, så jag snodde åt mig datorn och ett glas vatten och gick in till henne igen.

Vet att vissa katter vill ha mer hjälp av sin husse/matte och det visar Kiwi tydligt. Har inget minne alls av att min första katt ville ha hjälp av mig (förutom att hon ville föda i samma rum) men sedan var hon utekatt också (och jag var 10 år så kanske inte förstod allt), vilket kanske har betydelse?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar