söndag 20 november 2011

Haha

Hann precis skriva färdigt inlägget innan hon kom :p
Inte skrev hon ngt sms innan denna gången heller, tur att jag höll koll iaf och hade hundarna inne. De vistas ju främst i farstun nu när det är så smutsigt ute och vår hyresvärd har en liten ovana att bara öppna dörren (vi har ingen ringklocka så svårt att höra när ngn kommer om inte hundarna reagerat). Hade hon bara öppnat hade hon fått 2 stora hundar i famnen (inte så kul om man är rädd), ska sätta upp en skylt på dörren för att förvarna om vad som finns bakom då det verkar behövas..

Fick en rolig kommentar av henne, hon frågade om jag verkligen var gravid, det syns ju inte (hon vet att jag ska ha i april).. HAHA, så kul det här med kommentarer, alla har så olika åsikter. Visst jag har inte gått upp i vikt och jag är inte pinnsmal sedan innan så kanske att någon skulle tro att jag bara ätit lite extra.. men magen är spänd som en fiolsträng och om några veckor kommer naveln stå ut så nog syns det för de flesta iaf..

Fick kommentarer redan i v 14 om min mage i affärer osv. Lite vågat att ge mig kuponger för bebiskläder av butikspersonal redan då tycker jag när jag inte handlat ngt annat som tydde på graviditet, hade ju inte varit så kul om jag bara varit tjock? Men men jag tar det med ro. Kände redan från början att jag kommer få stor mage och så länge vikten inte skenar iväg är det lugnt tycker jag=)

Dessutom brukar jag redan nu få massa hjälp när jag är och handlar, helt sjukt vad folk blir vänligt inställda så fort man har en liten kula. Får hjälp att bära, packa, flytta på saker som är i vägen och hjälp att nå, jag tackar och tar emot, önskar bara att folk alltid kunde vara lika snälla mot varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar