tisdag 8 november 2011

magbild v 17

Magbild i v 17 (16+3) bilden tagen precis nu, runt lunch alltså. Har inte ätit något än idag, förutom mitt obligatoriska glas o'boy som jag får innan jag stiger upp på morgonen såklart;)

Magen är som störst på kvällen, samt när jag precis ätit så därför kan storleken diffa en hel del beroende på när bilderna är tagna. Skulle tänkt på det från början och bara tagit morgonbilder eller bara kvällsbilder..

Får ursäkta Kiwis lilla efterlämningar i kattlådan (redan gjort rent den 3ggr idag..). Helt otroligt vad katten äter och skiter.. Mjukmat får hon morgon och kväll som vanligt men innan behövde vi bara fylla med torrfoder en gång om dagen, nu fyller jag  upp 4-5 ggr/dag, dessutom äter hon nu bara kattungefoder som är extra energirikt.

Jag har aldrig haft problemet med överviktiga katter (eller tjocka djur över huvud taget) så har inte behövt tänka på att begränsa kosten. Nu finns det en anledning till att hon äter som hon gör och därför låter jag henne hållas men skulle det fortsätta sedan när hon slutat dia ungarna måste jag såklart göra något åt saken.
Trots att hon får mat precis när vi lägger oss så har hon flertalet ggr väckt mig under natten och är VRÅLHUNGRIG, då finns det ingen diskussion utan det är bara att kliva upp ur sängen och hälla upp maten;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar