tisdag 29 november 2011

second hand

Idag har vi varit på second hand i Åby. Vi svängde förbi där igår efter besöket på VC men hade då inga kontanter på oss så kunde inte köpa ngt.
Helt otroligt vad grejjer de har, tyvärr inte särskilt organiserat däremot. Trots att lokalen är jättestor får allt helt enkelt inte plats. Lite synd för man går miste om mycket om man inte tar sig tid och kikar ordentligt. De som jobbar är däremot väldigt trevliga och tillmötesgående, kul=)

Vi var inte ute efter något speciellt, eller jo en sak, en telefon. Vi har extremt dålig teckning hemma på våra iphone (tre) och har därför skaffat kombipaket med telia (funkar jättebra) men har inte haft ngn telefon att stoppa i telejacket.
Vi hittade en antik sak och jag undrade verkligen om den fungerade, men för tio kronor var det väl inte mycket att tjata om, bara att prova;) Visst fungerade den, och bra ljud var det. Stör mig dock enormt att man inte ser numret på den som ringer, får se hur länge vi står ut med det.. Pappa nämnde något om att han hade en trådlös telefon liggandes hemma så vi kanske uppgraderar snart;)

Förutom det hittade jag en matberedare med massa tillbehör. Jag har suktat efter en specifik länge men det har inte funnits pengar att lägga på sådant men nu när vi hittade denna så fungerar den att ha så länge=) Den är av lite äldre modell men ser knappt använd ut, och bra fungerar den kunde vi konstatera när vi provade den nu ikväll (vi gjorde vårrullar och använde den till att strimla lök och morötter)

Brandon hittade oxå ett par "tofflor" som han absolut ville ha, visst jag förstår att de är varma, men de är ju hemska, haha. 2 stora vargfötter med klor på. Dessutom ger de ifrån sig ett morrande ljud när han slår med foten i backen så nu har han gått omkring och skrämt katterna med gigantfötterna. Nåväl de var nya och han fick dem för en struntsumma så om det gör honom glad så är det ok för mig, bara jag slipper ha dem=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar