söndag 16 oktober 2011

Varför köpa saker till babyn redan?

Vissa tycker det är helt galet att vi redan köpt/köper saker till babyn. Vi anser att det är bättre att köpa lite i taget och sprida ut inköpen då vi inte har hur mycket pengar som helst och klarar att köpa allt sista veckorna, framför allt har man inte samma ork då heller, (ja vi kan och har sparat pengar till barnet men det blir lätt att de pengarna går till andra saker i slutet på månaden när man inte har mycket pengar kvar).

Sedan väntar vi ett barn, inte missfall, kanske borde jag vara mer försiktig då jag fått missfall runt den här tiden förra gången tänker vissa, nej, det tycker jag inte, vi kommer att skaffa barn förr eller senare i vilket fall och vi hade köpt lite under förra graviditeten med, när jag fick missfallet lade jag undan sakerna, och tog fram dem nu igen till denna graviditet, svårare än så var det inte.

Skrock tror jag inte ett skit på så att det skulle innebära otur att köpa saker till barnet tidigt är bara dumheter.

Vem vet, jag kanske får svår foglossning i v 20 och inte kan göra ett skit, eller blir ordinerad sängläge pga kort livmodertapp eller får ett prematurbarn. Sådant kan man inte veta, då är det skönt att det finns lite saker hemma redan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar