onsdag 5 oktober 2011

Graviditeten..

Illamåendet slog till ca 1 vecka efter jag fått positivt test och det håller i sig än..  Jag har väldigt svårt för att äta varm mat som luktar, det vänder sig i magen direkt. Min stackars sambo (som är kock) får inte laga mat hemma för tillfället. Det jag lyckas få i mig är lite fil/naturell yoghurt, knäckebröd, te och ev någon frukt, det mesta har sedan kommit upp ändå tyvärr, har spytt ung 2ggr/dag sedan dess... Bm säger att under de 12 första veckorna spelar det ingen större roll vad man äter, barnet får i sig sin näring ändå, bara jag är noga med att dricka mycket vatten, men sedan måste jag börja äta mer mat.

Jag är nu i vecka 12 (11+4) och har sedan jag blivit gravid gått ner 5 kg på grund av mitt illamående. 2 kilo har jag gått ner nu sista 2 veckorna pga flytten och stressen över allt som kommer till. Nu finns det ju lite att ta av så det är ingen fara på taket men visst bra är det ju inte. 

För övrigt är det bra, magen växer och brösten har redan ökat ett par storlekar (suck).. 


Magen i v 10. (9+4)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar