lördag 22 oktober 2011

Ännu ett delmål har passerat

Idag är en bra dag, jag har gått in i vecka 15 och därmed gått längre än förra graviditeten som slutade i vecka 14. Ett stor lättnad och ett lugn har infunnit sig. Nu ska jag verkligen försöka fokusera framåt. Det kommer bli ett barn den här gången. Jag ser fram emot förlossningen, smärtan och en levande frisk bebis.

Längtan, oron, smärtan, ångesten, tomheten, självhatet, skammen, skulden och rädslan man har när man får ett eller upprepade missfall kan INGEN förstå som inte genomgått det själv.

Nej, det var inte mitt fel att vårt blivande barn dog i magen, jag följde konstens alla regler, jag vet det, men det spelar ingen roll, känslorna och tankarna finns där ändå.

Ett barn är den största gåvan man kan få, EN GÅVA, inte en självklarhet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar