fredag 21 oktober 2011

Nästa craving..

är stjärnor snacksen med sourcream & onion från OLW. Det är tur att de inte är på mer än 100g/påse för då hade jag ätit alldeles för mycket.

Nu har mitt illamående gått över för det mesta, mår bara illa av vissa dofter (starkt kryddad mat, kattbajs, vitlök mm) samt om jag går upp utan att äta på morgonen eller skippar måltider.

Känns underbart att kunna äta lite igen, även om smaklökarna är helt knäppa. Jag lagade kycklinggryta och hasselbackspotatis igår. Tyckte det var svårt att känna någon smak så jag körde på med lite buljong, kryddor, salt, fisksås och soya. Det gick att äta men smakade inte alls som det brukar. Försökte även med en liten klick bea-sås till potatisen, men urrk, det var inte alls gott (jag älskar bea-sås i vanliga fall).

När B kom hem och skulle äta så sa han inget först, men efter 3dje glaset med saft förstod jag att det nog inte smakade sådär jättegott, starkt var det defenitivt inte, B älskar stark mat. Men det var SALT, och han är väldigt känslig mot salt mat. Åt upp gjorde han ändå, snäll som han är=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar