onsdag 28 november 2012

Snö, tand nr 2 och pysselkväll

Jättekul att mitt långa inlägg försvann..

Nåja, i natt har Mimmi sovit lite bättre 21:30-04 sov hon faktiskt i sin säng, sedan var det tvärstopp, efter en timme gav B upp och gick ut med henne i v-rummet. Jag tog över efter kl 8 så fick han sova lite till.

Vi passade på att ta ett morgonbad - härligt:)

Mirjam blev helt till sig när hon fick se att det snöade ute, hon bankade på fönsterrutan och skrattade. B tog ut henne en snabbis så hon fick känna på flingorna - så nöjd hon blev.

Vi upptäckte att tand nr 2 tittat fram idag, skönt för henne, hoppas hon slipper fler tänder nu ett tag, hon som haft det så jobbigt med tandsprickningen.

Jag passade även på efter badet idag att fota henne med finkläderna till julkorten. Blev jättebra så nu är de beställda :)

Ikväll ska jag till kärna på julpysselkväll. Det är bara för vuxna men eftersom B alltid jobbar kväll och jag inte har någon barnvakt till Mirjam (har aldrig haft) så frågade jag om jag kunde ta med henne, det var inga problem :) frågan är om jag lyckas pyssla nått eller om jag får springa efter henne hela kvällen;)


Vad det gäller mina studier så har det inte hänt nått alls än, det är ett par papper som måste fyllas i och skrivas under på plats - nkpg - så därför har det inte blivit av än. Sedan har det ju varit så mkt annat nu här hemma med Brandons jobb..

Det är ff inte riktigt löst hur vi ska göra men vi har lite olika idéer vi spånar på. Hade jag haft ett jobb att gå tbx till så hade han fått ta över föräldraledigheten nu men det har jag ju inte, har kollat platsbanken men det är mest pa som ligger ute och man måste vara väldigt flexibel - det passar inte oss just nu.

Ska se nu efter jul om att söka sommarjobb - beror dock på om jag klarar tentan i april eller inte - gör jag det så är jag ju USK och kan jobba på sjukhus/vc i sommar och forts pluggandet till Ssk i höst, annars är jag ju bara vårdbiträde och får försöka hitta äldreboende/hemtjänst att jobba på i sommar och försöka få fortsättning på fram till nästa jul.. Blä vad svårt det är..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar