onsdag 7 november 2012

Öppna förskolan, ny vagn och väggdekor

Idag har jag och Mirjam varit på öppna förskolan med Anna och hennes söner Lucas och Melvin. Idag var det för barn 0-5 år och då blir det alltid lite mer livat men det gick bra, Mirjam tycker mest det är spännande. Lite gnällig blev hon mot slutet då hon var övertrött (fick väcka henne när vi skulle in på öf). Efteråt gick jag och handlade samt hämtade ut ett paket. I paketet låg det som jag väntat lääänge på. Väggdekoren till vardagsrummet.

B har varit hemma idag, eller, han åkte till jobbet men han bara vara där några minuter innan han spydde och fick åka hem =( Det är inte magsjuka utan stressrelaterat.. Så, nu ska han vara hemma några dagar och vila. Nästa vecka ska han träffa läkaren och få medicin mot sina dåliga värden och även sömntabletter då han inte kan sova om nätterna.. Hoppas han får ordentligt med hjälp nu!

I förmiddags fick jag ett sms från syster J om att det fanns en vagn ute på deras fb-loppis som jag kanske var intresserad av. Det var precis en sådan som vi var ute efter, till och med samma färg. Dessutom var det 2012  års modell och i väldigt bra skick. Köp den sa jag, sagt och gjort =) Så hon hämtade den redan i eftermiddags och ska ta med den till Vimmerby på fredag så kan jag hämta den där. Snacka om att vi blev glada. Vilket flyt. Det är alltså en babyjogger city mini -12, en röd =)

Nu har jag spenderat hela kvällen med att sätta upp väggdekoren. Denna var inte alls som de andra. 1000ggr svårare. Dels kom den i 2 stoora ark. Hade beställt största modellen 250x150 cm, sedan var det så att den inte alls var som "klistermärken" utan som gnuggisar.. Först behövde man alltså applicera på "överföringspappret" sedan dra av det papper de satt på och hoppas de stannade på överföringspappret, sedan upp på väggen och till sist dra av överföringspappret. SUCK. Det var inte lätt. slet mitt hår där ett tag. Eftersom arken var enormt stora (inte i små bitar som alla andra dekorer varit) så var det lätt att de klibbade ihop sig i ena änden när man höll på med andra änden.. Fördelen var ju att det inte blev massor med skarvar.

Nåja, efter många timmars pill så sitter den iaf nu på väggen!


Bilder, större denna gång, när jag lägger in från mobilen blir de pyttesmå=(:

Framme i vimmerby i fredags.
Ronja blir så nöjd av att få komma hem till Vici och Noomie.
Mys.
Den vill jag ha.
Gnag gnag
Mirjam har fått smaka smörgåsrån, gott.
Somnat i min famn
Glad skit, vi besökte kyrkogården och tände ljus för mormor och morfar.
Carl, Victoria och Ronja. Vi gick från mamma till kyrkogården så Ronja fick följa med.

Lillan lyckades hitta kassen med kläder som hon rev ut.
Vår fina tjej
Hos morfar, hans glasögon var spännande


Prövar att sitta i vagnen utan babyskydd.
Frukt är mums
Såhär kladdig blir man när man fått pröva både jordgubbar, sharonfrukt, melon och mango;)
Gungar lite på rummet
Mimmi och Pappa

Kan själv

Gunghästen är poppis
Somnat på mage
Somnat på mage igen. Händer inte ofta men ibland så. Dock vänder hon sig tillbaka i sömnen efter en stund.
Klädd inför öf
 Somnade precis innan vi var framme, så typiskt.
I lekpölen med Melvin


Nya fina vagnen =)
Måste fixa åkpåse och regnskydd till den. kanske även en lekbricka. Vi får se.
Mysigt.
Väggdekoren äntligen på plats !
Pilligt var det men är faktiskt nöjd.
Svårt att se hur stor den är på bilden men totalt så är den ca 320-330 cm lång och 160 cm hög.












Lägger upp lite gamla bilder med som jag hittade i en mapp på Brandons dator:)

1 vecka innan Mimmi föddes, 37+5. Stor och vätskefylld;)
Första plusset =)
Hela syskonskaran på Släktträffen. Nygravid och illamående som tusan.
Gravid i v 11 eller 12, väldigt svullen om magen iaf. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar