lördag 17 november 2012

Sjukstugan fortsätter och babyfilt

Ujj så snorig hon är, lilla gumman. Totaltäppt är det och vi får INTE använda snorsug mer. Hon gallskriker bara hon ser den:( är nog väldigt öm i näsan nu skulle jag tro. Amma och napp går inte.. Hon orkar inte heller sitta och äta mer än ett par skedar så nu blir det ersättning och välling.. Det är som att det täppta lättar lite av den varma drycken, den kommer ju så mkt fortare ur flaska än ur bröstet. Dock hjälper det ju bara den stund hon äter.

Blä, jag känner mig inte heller helt 100, det kliar nått otroligt i halsen.

Imorn blir det nog inget babysim, inget kul för henne när hon är såhär ändå.


Jag har påbörjat en babyfilt, får se om den blir klar, jag virkar den och jag avskyr eg att virka (tycker mer om att sticka) men, eftersom det är mormorsrutor jag gör så är det bara att virka på. Ett evighetsprojekt typ. Har inte bestämt mig hur många rutor jag ska göra. Skulle vilja ha 10x8 men det blir 80 rutor och det undrar jag om jag orkar.. Lutar mer åt 8x8, "bara" 64 rutor då... Har gjort 12 nu.. Mm

Förresten, är det bara min unge som älskar sladdar, snören, rep mm? Speciellt sladdar då.. Hon kan bara inte låta bli. Vi har en Golvlampa och vi gör allt för att hon inte ska komma åt sladden men på nått sätt lyckas hon alltid ändå. Sista grej blir väl att spika fast sladden, men då kan vi ju inte flytta på den, rackarunge!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar