fredag 16 november 2012

Nystart och sjuk liten tjej

I onsdags åkte vi till nkpg då jag hade möte med min Studievägledare. Nu är det bestämt, jag ska fortsätta min ssk-utbildning (var inte självklart då jag inte är ett dugg sugen på att plugga och inte gillar upplägget på Liu's ssk-utbildning) men, det är 1,5 år vi pratar om, jag har ju gjort halva utb redan så dumt att inte göra färdigt, det är ju ssk jag vill bli. Omvårdnadsyrket är verkligen min grej, det vet jag ju.


Under tiden var B med mirjam hos sin kompis som var barnvakt åt en annan 7-månaders liten flicka som även hon är en "mix" mellan thai och svensk, fast där är det hennes pappa som är svensk och mamma thai.
Jag kunde se mycket likheter mellan henne och Mimmi jämfört med andra bebisar som är bara thai. Dessa båda tjejer har ljusare hy (men mkt mörkare än svensk hy såklart), har inte det tjocka thai-håret (kan dock bero på att varken vi eller denna flickas föräldrar rakat håret på våra barn vilket thailändare alltid gör på sina bebisar när de är 1 mån gamla), även ögon och mun är lite annorlunda.

Sedan i onsdags natt har Mirjam haft feber, hostat och varit jättetäppt. Det har inte blivit mycket sömn för någon av oss senaste nätterna. Man vågar och kan inte sova när hon har svårt att andas och är konstant ledsen samt varm som en liten kamin.

Hon äter iaf så gott hon kan - några sug, släpper för att andas och sedan några sug igen osv. Inte lätt för henne. Napp funkar ju inte när hon är så täppt heller. Vi försöket hålla undan med snorsug och spray men det hjälper bara en liten stund. När hon fått en panodil som verkat så blir hon lite piggare och kryper omkring en stund men annars är det bara famnen som gäller:/

Hoppas hon mår bättre snart, lilla hjärtat.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar