tisdag 6 november 2012

Lillans första ord

Idag kom det, klart och tydligt. Det var inte mamma och inte heller pappa. Hennes första ord blev.... Hej!

Hon har sagt "he" ett bra tag och vi har inte riktigt fattat men idag var det ett solklart hej när jag gick upp på morgonen och hälsade på henne.

Kan tyckas konstigt att det blev hej men när man tänker efter är det inte konstigt alls. Hur många ggr om dagen hör hon mig säga mamma? Inte så ofta, är väl när jag säger något om mig själv till henne t ex "nu ska mamma laga mat", B säger inte mamma, han säger "mommy" när han pratar om mig till henne och han själv är papa, jag säger pappa om honom till henne. Så det blir lite olika.

Något vi däremot säger måånga gånger om dagen är just "hej". Det säger vi båda till henne när vi varit ifrån en liten stund och kommit tillbaka för att påkalla hennes uppmärksamhet. Hon har även börjat lyssna till sitt namn men det är mer effektivt att säga hej;)
Dessutom hör hon ju oss säga hej till alla vi möter och på telen.

Känns rätt kul faktiskt att det inte blev mamma eller pappa först;) finns ff inget som liknar det när hon pratar, inget mamamama. Det närmsta är väl när hon säger mmmmmm när hon äter;)

Så kan det va!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar