måndag 5 november 2012

Ledsen man, bullbak & prövning

Brandon har varit väldigt nere de senaste dagarna pga det som hänt hans pappa. Vi har hållit regelbunden kontakt med hans familj om hur pappan mår och nu för en stund sedan hade läkarna tagit bort slangen för att se om han kunde andas själv. Än så länge kan han det men det övervakas såklart noga eftersom han är väldigt svag och kan sluta andas igen. Om allt går väl får han spendera ytterligare några dagar på intensiven och sedan till en lite lugnare avdelning.

Pga detta och en hel del annat så har B besökt en läkare och hans prover var inte bra alls:( det kommer bli uppföljning och ev sjukskrivning.. Han har även fått en kontakt att prata med vilket verkar bra. Jag känner inte riktigt igen min man just nu, han går genom något riktigt jobbigt och jag försöker hjälpa genom att finnas och lyssna när han vill prata men ibland tror jag det kan vara bra med en utomstående att prata med också.

Mirjam är en stor hjälp. Det är som att hon fattar. Nu ikväll har hon bara suttit i hans famn och kramats hela tiden. Inget stoj och Stim som hon brukar utan bara massa mys med sin pappa. Hon till och med somnade i hans famn vilket aldrig brukar funka på kvällarna. Älskade barn <3

Jag bestämde mig för att baka bullar! Det är lite typiskt mig när jag inte vet hur jag ska hantera en situation, då för jag nått helt annat som kräver min tid & uppmärksamhet. Det blev bullar eftersom B älskar det och för att jag inte brukar baka bullar då jag själv inte tycker det är särskilt gott (bra! Jag ska ändå inte äta massa sötsaker).

Det blev 3 sorters bullar (vanliga med kanel, blåbär&vanilj samt en med choklad). Alla blev väl godkända tydligen :)

Idag har jag prövat att endast amma Mimmi hela dagen. Jag ville se om jag ff har tillräckligt med mjölk. Jodå, inga problem, hon ammades ca var 3dje h idag, hon skulle lätt kunna helammas igen om jag skulle vilja - men tror dock inte hon vill det, annan mat är alldeles för spännande nu;) Hon har bara ro att ammas i ca 5-10 min nu, dock verkar det vara tillräckligt;)

Vi fortsätter imorn som vanligt igen:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar