lördag 30 juni 2012

Morfar på besök

Igår em kom Mimmis morfar på besök. B jobbade ju som vanligt men vi hade det trevligt ändå:)
Han hade med 10 banankartonger som han fått tag på till oss och det var väldigt uppskattat (3 av dem har jag packat i idag).

Vi pratade och fikade. Jag hade köpt jordgubbar (passade på nu när priserna är mer humana) och glass. Efter att ha smsat B lyckades jag även få fram kaffepulvret så vi kunde koka kaffe ( B har packat undan massor så hittar ingenting här hemma =P )

Ronja var så glad över att få träffa pappa/morfar :)

På kvällen åkte vi till Åby och köpte pizza :) det satt ett gäng gubbar och tittade fascinerat på Mimmi som sov på min axel, de trodde hon var nyfödd - tack o lov inte, har ingen lust att klämma ut en typ 6kg bebis (har ingen koll på vikt o längd nu, har inte varit på BVC sedan 2 mån kontrollen).
En annan kille kom fram och pratade, han var såå bebissugen, han hade 2 barn men ville gärna börja om igen;) en kvinna kom oxå fram och ville kika på Mimmi.

Jag tycker bara det är kul, prata och titta får de gärna göra, men peta på henne vill jag inte att de gör, det har jag ännu inte heller behövt säga ifrån om, de flesta förstår nog att mammor inte vill att främmande människor rör deras bebis (de som har lite vett i skallen iaf).

Vi åkte hem och åt, vid 00:10 åkte vi mot stan för att hämta upp B.

På morgonen umgicks vi alla en stund innan B skulle till jobbet igen. Pappa/morfar skjutsade honom till lkpg så de behövde inte åka förens 12:00.

Jag och Mimmi har varit ute en sel på em, men nu på kvällen har hon varit hopplös. Vill..inte..sova.. Blir tokig, jag är så trött att ögonen går i kors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar