måndag 4 juni 2012

Efterkontroll och Idiot till BM

Idag har vi varit på efterkontroll.. det var inget kul alls =( Mimmi panikskrek genom hela besöket och jag hörde inte mycket av vad BM sa (hon hörde nog inte mig heller).

Kollade vikt och BT vilket var normalt. Pratade så gott det gick om p-medel och ev ny graviditet.. Jag har valt att avstå hormonpreparat för jag blev väldigt påverkad av dem tidigare.. Hon frågade lite om hur vi skulle ställa oss till om jag blev gravid nu (no way!!!!) och hur jag förhåller mig till abort osv. Känns väldigt avlägset kan jag säga men de måste ju fråga..

Sedan skulle vi göra en gynkontroll. Då fick en annan BM ta hand om mimmi för det gick inte att hålla henne medan jag låg i gynstolen då hon krampade så mycket.
     Mitt i undersökningen kom den BM som skulle ta hand om mimmi in och slänger upp henne på min mage och säger att barnet behöver närhet.. Då blev min BM förbannad och sa att barnet har ju kolik ta ut henne här ifrån så vi kan göra färdigt.. Ni kan ju gissa hur stressad jag blev av detta =( Det var ju för att hon skrek som de skulle ta hand om henne, j*vla pucko... (Det var ju inte pga närhet hon skrek utan för att hon har ont) När undersökningen var klar kom jag ut och då stod det 5 personal i en klunga och turades om att bära på mimmi, vad är det för människor? Har de inget bättre för sig? Tror de verkligen hon mår bättre av att gå från famn till famn? Jag var borta i 5 minuter.. Jag var inte glad kan jag ju säga, någon sa lite tyst att hon kanske var hungrig, då sa jag högt med arg ton att det är hon verkligen inte, sedan gick vi därifrån!!!

Min BM förstod iaf hur det låg till, hon har själv haft 2 kolikbarn och vet att det inte går att trösta när det är som värst, hon var mer orolig för mig, hur jag ska orka osv. Hon är värd en guldstjärna så bra som hon hjälpt mig under graviditeten. Hon fick ett tackkort på mimmi iaf att ha som minne =)


Allt hade läkt ihop fint iaf och jag kan knipa;) Mindre roligt var att hon hittade något på min livmodertapp som inte såg så bra ut. Jag fick göra ett cellprov så nu är det bara att hoppas på att det inte är något farligt, känns jättejobbigt men vet att förändringar är relativt vanliga. Bara att hoppas på det bästa, lite mycket just nu bara känner jag :/


1 kommentar:

  1. Tänker på dig!!! Säg till om du behöver/ vill ha hjälp med ngt. jag kan ex komma och ta en prommenad med mimmi trots hon skriker så du får vila lite om det behövs. KRAM Malin

    SvaraRadera