måndag 18 juni 2012

Långhelg i v-by

Vilken mysig helg vi haft:)

Lillebror tog studenten på fredagen och då fick vi träffa större delen av släkten, det var länge sedan vi sågs så set var riktigt kul:)

På lördagen var vi hos mamma men hann med en sväng till pappa och tina med:) På kvällen åkte vi till sjön så hundarna fick bada, de njöt men inte vi för det var fullt med knott där (fick massor med bett)

Söndagen var inte så rolig, jag vaknade med bröst hårda som två stenar och gick upp för att duscha och försöka massera bort stockningen (jag hade glömt en del till pumpen hemma och hade inte pumpat sedan i torsdags) tyvärr hjälpte det inte, en timme senare blev jag jättedålig och sängliggandes så övriga här hemma fick ta hand om Mimmi. Efter att ha legat med brösten inlindade i fleecefilt och låtit Mimmi äta några ggr så släppte det och jag mådde bättre så idag är jag på benen igen, lite trött bara:)

Är så glad att det hände här och inte hemma för det hade inte gått, jag kunde inte lyfta Mimmi själv när det var som värst :/ nu hade jag syskon, B och mamma som tog hand om henne så hon mådde prima;)

Idag passade vi på att ta en sväng på stan (vi fick ett presentkort på en butik här i stan av min morbror och fru - i bröllopspresent) vi köpte 3 fina kosta Boda skålar :)

Vi ska åka hem lite senare, ska träffa pappa en sväng innan (han slutar 17:00) och vi vill ändå inte åka när det är varmt ute..

--------------------------------------

Måste bara få berätta en underbar grej, Mimmi har varit helt otrolig denna helg. Knappt skrikigt (kolikskrik alltså) över huvud taget, vi har haft henne i vagnen flera ggr och hon har till och med sovit där en bra stund!! Helt underbart. Vi har skrattat och myst massor. Det verkar faktiskt som att det går åt rätt håll. Visst har hon varit ledsen när hon ätit (magen som kniper) och lite kinkig på kvällarna men det kan ju alla bebisar vara, det är enorm skillnad från förut.

Känner mig så lycklig just nu:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar