tisdag 19 juni 2012

Härliga tisdag:)

Idag har jag varit hemma med Mirjam medan B jobbat (han åkte redan 7:27 för att bussarna går så illa, han började 13:00..) men nu är det inte ens en månad kvar innan vi är Linköpingsbor:)
Det känns bara bättre och bättre faktiskt, kommer bli så mkt enklare för oss då.

Mindre kul är att bilen är i så otroligt dåligt skick, vi behöver en ny bil asap men det kostar att flytta så det måste prioriteras först, men sedan blir det en bil, ska bli skönt med en kombi, så vi slipper ha vagnen i baksätet när Ronja är med.

På fm tog vi det bara lugnt, tänkte åka till Åby och vara på babycafet men eftersom vi kom hem igår kväll så var jag väldigt trött idag och tyckte det var skönt med en dag utan att stressa iväg på morgonen.

Mimmi är så go, skrattar och har sig. Nu när hon är ledsen är det oftast för att hon är trött eller hungrig, ibland om blöjan är full, snacka om skillnad:)

Vi har spenderat dagen med att leka lite i baby-gymet, strosa i trädgården, hänga tvätt.., ta middagslur och så gick vi en promenad på em.

Denna gång med VAGN :D
Inte nog med det, Ronja var med oxå, jag kan inte påstå att det var lätt, men det gick iaf;) vi hade tur och mötte bara en hund (en chihuahua) så Ronja var lugn, men alla som känner henne vet ju att hon är dragig och har en förkärlek för hjul.. Tur att vagnen har punkteringsfria däck.

Nåväl vi gick till badplatsen och då det inte var någon där så fick Ronja bara lös, hon hoppade direkt i vattnet såklart. Idag hoppade hon även utan tvekan från bryggan flera ggr, knashund.

Mimmi var så lugn så, sova ville hon minsann inte men hon låg så snällt och tittade på sina leksaker:)

Nu på kvällen var det lite gnälligt, hon vill mest ammas hela tiden, tror hon reagerar på att min mjölkmängd minskat drastiskt.

Efter mjölkstockningen i lördags pratade jag och mamma lite och kom fram till att det nog var bäst att sluta pumpa, jag har en månad till som jag kan donera men nu när kroppen självmant minskat produktionen så bör jag inte öka den igen och riskera att få mjölkstockning igen. känner mig ändå tätt böjd med att ha donerat runt 13-14l på ca 6v :)

Så nu har jag inte använt en pump sedan i torsdags, brösten är fortf lite knöliga men jag försöker massera och mjölka ur för hand i duschen istället. Måste säga att det är rätt skönt att inte gå omkring med mjölkfyllda mega-boobs hela tiden (eller, skitstora är de ju ändå men inte sådär superspända som förut). Läcker fortfarande en del så visst finns det mycket mjölk ändå, men inte det galna överflöd som det var innan.

Mimmi har ju knappt behövt suga innan, mjölken har runnit på ändå (helt sjukt) så hon har väl blivit lat, därför hon blir irriterad när hon behövde få igång utdrivningsreflexen idag. Nåväl hon lär sig;)

Ikväll ska vi hämta B vid midnatt som vanligt.

På torsdag ska vi till Borås och fira midsommar med mina systrar+respektive samt barn och hundar, mysigt :)

1 kommentar: