tisdag 5 juni 2012

Firat syster i v-by

I fredags åkte jag och Mimmi till v-by, Brandon skulle jobba så honom lämnade vi av på vägen i lkpg.

Resan dit gick bra, Mimmi sov hela vägen, när vi var framme vaknade hon och var vrålhungrig (hon hade då sovit i nästan 4h). På kvällen kom syster S & C, Mimmi var som vanligt ledsen men jag lyckades lägga mig med henne och hon somnade vid 20:00. Vid 22:00 vaknade jag till och då var mamma hemma med (hon jobbade kväll)

På lördagen var C och lillebror uppe tidigt, de åkte o handlade till frukosten, sedan bakade de scones innan vi gick in till S och sjöng för henne.

På fm tänkte vi gå på stan tillsammans men Mimmi var inte med på noterna alls, inne på Lindex började hon vrålskrika och på bara ett par min hade 4 personer kommenterat det.. JAG VET att hon skriker, men jag måste ju få betala innan jag går (det var inte någon kö).

På em när mamma kommit från jobbet åt vi tacobuffé (så även jag kunde äta) och till efterrätt var det massa frukt och glass. De hade fixat havreglass till mig och den var helt ok:)

På kvällen åkte C och lillebror till lkpg för att hämta B, så skönt när han kom och kunde hjälpa mig med Mimmi för den natten var inte rolig, hon var ledsen och åt inte som hon brukar så jag fick stockning på ena bröstet (kommer direkt..) då hon var så ledsen hann jag inte pumpa ur på em då när jag vaknade 3 på natten var det stenhårt och helt rött och ömt. Fick loss det som tur var så jag blev aldrig sjuk.

Söndagen tog vi det lugnt, jag lämnade Mimmi hemma hos B så jag, mamma o S kunde gå och handla mat.

Vi åkte hem vid 16:30 och resan hem gick med bra:)


Folk säger att de fattar när man säger att barnet har kolik, de gör de INTE.. Det finns noll förståelse för oss som har kolikbarn. De tycker man är en dålig mamma som har ett skrikbarn, man är jobbig, bör helst ursäkta sig och fly fältet vid minsta gnyende från barnet.

Jag blir så stressad av detta, kan inte göra något alls, nu skriker hon alla tider på dygnet så det går inte att vänta in henne heller. Spelar ingen roll att jag åker när hon är nymatad och nybytt (gör jag alltid).

Jag känner mig som en fånge här hemma, jag kan verkligen inte göra något alls,hon måste bäras på hela tiden och ibland går inte det heller..

På torsdag har vi först läkarbesök i Åby (2 mån kontroll) och sedan på em har vi läkarbesök på Barnkliniken i Nkpg. Så det blir mkt för Mimmi då, men båda besöken känns viktiga (sp det senare) så vill inte avboka ngt, det är så svårt att få tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar