onsdag 6 juni 2012

Röd dag?

Har insett att vi verkligen lever i en babybubbla nu. I morse åkte jag till maxi medan b var hemma med Mimmi. det var såå skönt att få vara iväg en timme utan bebis, känner mig nästan hemsk som tänker så men jag vet ju att hon hade det bättre hemma hos B än med mig i affären. Bra att få vila armarna och öronen lite med.

Jag kom hem lagom tills B skulle göra sig iordning för att åka till jobbet. Jag ammade Mimmi och B gick ut till bussen. Kvart över ett smsar han o frågar varför bussen inte kommer.
Jag kollade hemsidan och insåg då att det ju var röd dag idag - ingen buss går.. Jaha, det var bara att snabbt avsluta amningen och packa in lillan i bilen och åka för att hinna med tåget till Linköping.. Vi hann precis dit så han kom med tåget. Sedan var det bara att åka hem igen.

Jag har ingen koll på vad det är för dag för de ser likadana ut, ännu mindre när det är helgdagar, innan kunde jag veta genom att kolla tv-tablån men nu har jag aldrig tid att titta på tv heller. Eftersom B jobbar även röda dagar blir det ingen struktur på det hela..

Nåja, imorn vet jag att det är torsdag iaf (vanlig dag) och ska hålla ordning på 11:15 samt 15:15, det ska vi klara av;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar