torsdag 14 juni 2012

Denna eviga väntan..

När jag ringde Apoteket igår och fick veta att vi kan få vänta en hel månad på medicinen bröt jag ihop totalt. Hur kan det få vara så? Gäller det endast denna typ av medicin eller kan stackars Agda få vänta på sin hjärtmedicin med? Helt oacceptabelt är vad det är!!

Finns inget jag kan göra mer nu, det är bara att bita ihop.

Tack o lov har Mimmi varit ganska lugn de senaste 2 dagarna, visst, hon skriker fortfarande på kvällarna men inte i samma omfattning som innan, nu har ju B varit hemma de dagarna och vi har kunnat dela på att bära henne så vi får se hur det blir idag när jag är själv.

Igår bestämde vi oss för att prova en vagnspromenad igen.. Inte uppskattat, hon skrek och spottade ut nappen gång på gång. Vi gick till sjön så att Ronja skulle få bada. Är lite stolt över henne för efter en del om och men så hoppade hon faktiskt från bryggan ner i vattnet (på det djupa), hon hamnade med hela huvudet långt under vattnet och blev nog lite chockad över att hon inte bottnade men jag hade på henne kopplet och styrde henne in mot land;)
Ska tillägga att Ronja älskar vatten över allt annat men vill helst inte tappa fotfästet om inte vi människor är med i vattnet och badar med henne.

B och Mimmi satt och tittade på (hon blev lugn så fort B tog upp henne från vagnen).

På em fortsatte B att röjja i trädgården, då gräsklipparen är trasig har det vuxit otroligt mycket nu på 2 v så han fick anv trimmern överallt - tog låång tid, om en vecka ser det väl likadant ut igen misstänker jag.

—-----------------------------------------

I natt ( sent i kväll) åker jag, Mimmi och Ronja till v-by, vi hämtar upp B i linköping och vi åker så sent eftersom han inte slutar förens 22:30-23:00, rätt skönt att åka när det inte är så varmt ute med, gäller att hålla sig vaken bara.

Imorn ska vi fira lillebror som tar studenten, ska bli kul att träffa syskon och föräldrar samt övriga släkten, var länge sedan nu.

Kul att träffa lilla Stella med, antar att det hänt en del på 3 veckor där med precis som det har här;)
Hörde henne på telefonen här om dagen och tycker det är så intressant att bebisarna har så olika ljud. Innan jag fick barn tänkte jag att alla ungars skrik låter ung detsamma - det gör dem inte. Hör direkt om det är mitt barn som gråter eller ej, Mimmi o Stella låter väldigt olika faktiskt. Sedan är det stor skillnad på skrik och skrik (jag är hungrig, jag är trött, jag behöver ny blöja, jag har ont, jag är uttråkad, jag behöver närhet, osv) man lär sig;)

Lite bilder idag med då;)

1 kommentar:

  1. Nu är vinnaren av myggarmbanden dragen - kika in och se om du är den lyckliga :)

    SvaraRadera