onsdag 5 december 2012

Undervattensfoto, magsjuka, snö & träna på att stå/gå

I lördags var vi och fotograferade Mirjam under vattnet. Det anordnades med vårt babysim och vi var i valla och tog dem. Det blev ett par dykbilder där instruktören släppte Mirjam helt under vattnet i några sekunder så bilder kunde tas. Det var första gången hon dök helt själv och det gick jättebra:)
Vi tog även en familjebild under vattnet, det var riktigt kul faktiskt.

På söndagen var det vanligt babysim men Mirjam var inte riktigt sig själv, gnällig och ville inte göra övningarna - hon fick faktiskt ha nappen i vattnet, det har vi aldrig haft förut.

Efter simningen åkte vi till gamla Linköping och gick på julmarknad. Det var svinkallt men mysigt:) Mirjam sov hela tiden och det var nog bäst för då kunde vi bädda ner henne ordentligt så hon inte blev kall efter badet.

När vi kom hem var hon jättegnällig så vi gav henne lite ersättning - en stund senare lät det väldigt mkt i hennes mage och strax efter spydde hon. Det var inte lite heller, Brandon blev nerspydd, likaså datorn, golvet, soffan och Mirjam själv:(

Hon hann spy ytterligare 5 ggr innan det var över. I slutet fick hon inte ens behålla vatten och vi blev lite oroliga. Brandon gick och köpte vätskeersättning vilket vi lyckades få i henne senare på kvällen.

Under måndagen hade hon feber 38,6 och var väldigt gnällig. Igår var hon minst lika gnällig och jag kände mig inte alls kry, hon sov inte en blund på hela dagen och ville bara bli buren. När jag la ner henne skrek hon som besatt - det skriket liknade kolikskrik så jag undrar hur hon hade det med magen eg?

Runt 20 mådde jag fruktansvärt illa, det gick inte att hålla inne längre och eftersom jag inte kunde ha Mimmi på golvet så fick jag spy med henne i famnen:( ingen trevlig situation men vad skulle jag göra?

Brandon förstod hur illa det var och skyndade hem - han var hemma kring 21:30 och då hade Mimmi precis somnat i min famn av utmattning, helt röd i ansiktet. Jag hade hållit inne ännu en omgång och Brandon hann precis ta henne innan jag spydde igen..

Jag gick sedan och lade mig men hann spy ett par ggr till, tacksam att B var hemma och fixat hink vid sängen åt mig.

Idag har jag haft feber och jobbig huvudvärk som inte vill släppa. B har varit hemma från jobbet för att ta hand om henne.

Galet mycket snö har fallit under natten och på dagen idag. Vi behövde handla så B tog Mirjam i vagnen och pulsade iväg i snön - trots att det inte var plogat någonstans. När han väl kom hem var halva vagnen täckt av snö, blev en rejäl pöl med vatten efteråt;)

Nu ikväll gick han en promenad med Ronja men det gick knappt att ta sig fram då det fallit så mycket snö, de hinner inte med att ploga och såklart att de satsar på de stora vägarna först men att inte fixa en endaste gåväg? Stackars studenter som tagit cykeln i hopp om att det skulle vara plogat när de skulle hem..

Jag hoppas på att må bättre imorn för B måste jobba, har inte spytt något idag men har inte kunnat äta, lite fil har jag fått i mig men det är allt. Mirjam mår bättre och har varit så glad över att vara med sin pappa idag:) hon älskar verkligen när han busar och umgås med henne.

Idag har hon inte gjort annat än att dra upp sig och stå mot soffan, sedan försökt släppa, hon är livsfarlig!! Dessutom har hon kommit på att hon kan ta sig fram genom att skjuta en korg framför sig samtidigt som hon går bakom. Vart ska detta sluta? =p













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar