fredag 21 december 2012

Julhysteri

Jag har helt tappat julkänslan i år, knappt fattat att det är jul om några dagar öht. Visst kändes det lite julaktigt nu i helgen när familjen var här men inte alls samma som det brukar.

Tror det är för att hela november & december bara flugit förbi, har inte hunnit med nått alls. I mitt huvud är det ff oktober.

Ändå är julgardinerna uppe, granen pyntad och dekorationerna framme. Julstämningen vill inte infinna sig.

Har inte heller handlat massa klappar i år,
Jag&B bestämde förra året att nu när en ny generation föds i släkten så kan/vill vi inte köpa till alla, det blir för dyrt, istället köper vi bara till de små. Så Stella & Mirjam får av oss i år. Vi har inte ens köpt något till varandra.

Fast vi har faktiskt fixat en grej till varje familj, men det räknas inte riktigt som julklapp tycker jag..

Jag är urusel på att önska mig saker, är inte i behov av massa småprylar. Däremot har vi länge längtat efter en systemkamera så vi tänkte ev köpa en tillsammans efter jul som en gemensam julklapp. Dock så är jag i stort behov av en ny dator också (båda mina har dött:( så vi får se vad som väger tyngst. Känner att jag behöver ha en dator nu när jag ska börja plugga igen.

En annan grej som är högt på listan är en ny bilstol till Mimmi. Hon får absolut ff plats i sitt babyskydd, både vikt & längdmässigt men hon trivs inte alls längre, hon vill upp & se.

Förut var vi bara inne på att köpa en men nu har jag funderat på att hyra.. Vet inte vad som är bäst. De ska ju ha den bakåtvända i ca 4 år så kanske bäst att köpa ändå?

----------------------------

Kanske blir det ett besök i v-by i helgen?
Systrarna skulle ju ta tåget upp men nu har Noomie slagit sig och kan knappt gå, hon hade inte brutit sig iaf men tydligen fått en rejäl smäll mot bäckenet - inte lätt att ta tåget då, så jag får kanske åka och hämta dem. Ska prata med mamma imorn så får vi se hur Noomie mår.

Har iaf tänkt att vi ska mysa med uppesittarkväll dagen före julafton, så de måste komma på söndagen :)

Är så glad att jag har en stor fin familj och önskar att jag & B kommer bilda en stor familj tillsammans med (okej, inte så stor, men 3-4 barn vill vi nog ha så småningom om;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar