onsdag 19 december 2012

Febrig liten tjej

Åter igen har lillan blivit sjuk. Vad är det som pågår eg? Får vi aldrig vara friska här hemma? Det började på måndagskvällen då hon var väldigt gnällig, natten mot tisdagen var inte rolig. Hon skrek och var så ledsen, det slutade med att hon tillslut somnade på min arm tätt intill mig, varm som en kamin och med snabb andning. Jag kunde inte sova alls den natten, var ju för orolig:(

På tisdagsmorgonen var hon varm, hade då 38,5 i feber. Under dagen steg den mer, trots Alvedon. Som mest var den uppe i 39,8 när jag mätte och då var hon verkligen inte pigg. Hon orkade inte ens hålla upp huvudet eller ha ögonen öppna under en tid.

Förutom febern så bajsar hon väldigt illaluktande och mycket, så vet inte om det är nått knas med magen med.

Jag hade en våt tygtvättlapp på hennes huvud och så fick hon suga på isbitar. På kvällen var hon lite piggare men ville bara vara i famnen. Natten var sådär, inte så mkt sömn för oss men hon var inte ledsen iaf.

Nu idag har det varit extremt gnälligt. Hon har ju ff feber men den är inte så hög idag, runt 38 har den legat på under em.

Nu har hon sovit i 2,5 timmar, inte likt henne men väldigt välbehövligt. Igår fick hon bara ersättning, idag har hon fått lite fruktpure och några frikadeller som hon plockat i sig, annars ersättning.
Hoppas hon orkar äta vanlig mat imorn.

Hade en burk bröstmjölk kvar i frysen som jag tinat under natten, tänkte hon skulle få det nu ikväll, de brukar ju vara bra att ge när de är sjuka, lite extra hjälp för immunförsvaret.

Hoppas vi slipper mer sjukdom nu, inget kul att fira jul när familjen är sjuk. Vi har fått avboka massor saker vi skulle gjort nu innan jul, det var väl ren tur att vi kunde fira lilljul i helgen. Eller, tur och tur, i princip hela släkten blev ju magsjuk efter helgen:(.

Jag tycker det är väldigt konstigt om det var vi som smittade, det är ju flera veckor sedan vi hade magsjuka och vi städade grundligt efteråt med klorin och tvätt.. De är väl elaka bakterier det där:( I

ofsg är det lätt att det blir såhär när många från olika håll träffas på liten yta. Förra julen när vi firade i Borås blev nästan alla sjuka i förkylning och elak hosta när vi träffades tillsammans. Trist att det ska bli så..

Trött på't är vi iaf. Nu på söndag kommer småsystrarna och firar jul. Sedan åker vi till Gbg i slutet på nästa vecka och firar nyår där.

Imorn firar jag & B 5!! År tillsammans <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar